متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) چیست ؟

دوشنبه 16 مهر 1397
13:49
admin

انکر تکست قابل مشاهده است . متنی قابل کلیک و لینک دار. در جستجوگرهای جدید آنها معمولا به رنگ آبی و زیر خط دار هستند .

فرمتمطلوبانکرتکست :

اگر مایل به بهینه سازی به صورت اصولی و صحیح هستید باید متن انکر تکست را مختصر و مربوز به صفحه هدف انتخاب کنید .

انکرتکستچیست؟

متن لنگر یا انکر تکست Anchor text چیست ؟

انکر تکست کلمات قابل مشاهده ای هستند که لینک ها هنگام اتصال به یک سند یا مکان دیگر در وب نمایش داده می شوند . معمولا به رنگ آبی و زیر خط دار هستند . اما شما می توانید در وب سایت خود رنگلینک ها را از طرق CSS , HTML تغییر دهید .

انکر تکست می تواند بازدید کاربران به منظور اطلاعات مرتبط با محتوای صفحه مقصد را به صورت مداوم و هر روز، در موتورهای جستجو نشان دهد .

موتور جستجو متن صفحات دیگر را برای قرار دادن لینک در سایت شما ( لینک های خارجی ) به عنوان یک انعکاس یا بازتابی از چگونگی مشاهده افراد و گسترش لینک ها و همچنین با توجه به آنچه در صفحات شما اتفاق افتاده است می باشد . این در شرایطی است که صاحبان وب سایت ها معمولا نمی توانند سایت هایی که به آنها لینک می شود را کنترل کنند . شما باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که انکر تکستی که شما در سایت خود قرار می دهید مفید، توصیفی و مرتبط است .

انواعانکرتکست

انکر تکست دقیقا باید با صفحه هدف تطابق داشته باشد . می تواند شامل یک کلمه کلیدی باشد که صفحه ای مرتبط را با آن نشان می دهند . به عنوان مثال " بهینه سازی وب سایت " صفحه ای را نشان می دهد که درباره بهینه سازی وب سایت است .

انکر تکست حاوی کلمات کلیدی متنوعی است که مرتبط با صفحه ای خاص است . مثلا استراتژی لینک بیلدینگ لینک شود به صفحه ای که در مورد لینک بیلدینگ است .

مارک های برند

یک نام برند می تواند در انکر تکست استفاده شود . مثلا " پیام آوران پارسیان " لینک شود به مقاله ای درباره " پیام آوران پارسیان " همچنین یک آدرس سایت می تواند به عنوان یک انکر استفاده شود .

یک کلمه عمومی یا یک عبارت می تواند به عنوان انکر تکست استفاده شود " اینجا را کلیک کنید " یک انکر تکست عمومی است .

تصاویر،عکس

هر زمان که تصاویر لینک داده شود گوگل از متن موجود در تصاویر (Alt) به عنوان انکر تکست استفاده می کند .

انکر تکست محبوب سئو شامل موارد زیر است :

مختصر است

مرتبط با صفحه است

اختصاصی است

طولانی و سنگین نیست

در نظر داشته باشید که شما اغلب هیچ گونه کنترلی در مورد انکر تکستی که از سایت های دیگر برای لینک به محتوای شما استفاده می کنید ندارید . بنابراین، بسیاری از این شیوه ها، نحوه استفاده از انکر تکستدر وب سایت شما را کنترل می کنند .

انکرتکستمختصر

در حالی که محدودیتی برای طول عبارت انکر تکست وجود ندارد این می تواند ایده خوبی باشد که متن انکر تکست خود را به عنوان یک متن مختصر و کوتاه انتخاب کنید . اما متنی که شما در انکر تکست خود انتخابمی کنید باید دو عامل اصلی را در نظر داشته باشید .

1. دقیق ترین روش برای توصیف لینک به صفحه چیست ؟

2. چه لینک یا عبارتی باعث تشویق کاربران به کلیک بر روی یک لینک می شود ؟

لینکصفحههدف

موتورهای جستجوگر باهوش تر شده اند . آنها شروع به شناسایی معیارهای بیشتری برای تعیین رتبه بندی کرده اند . یکی از معیارهای موتورهای جستجوگر مرتبط بودن لینک و صفحه است . مثلا موضوع صفحه A بهصفحه B مرتبط است، اگر یک پیوند به دیگری داشته باشد لینک بسیار مرتبط می تواند احتمالا رتبه هر دو صفحه A و B را بهبود بخشد .

ربط یک لینک یک پدیده ی طبیعی است که زمانی که رخ می دهد که افراد به محتوای دیگر در وب، لینک پیدا کنند . این موضوع را موضوع صفحه منبع و محتوای انکر تکست در صفحه فرود تعیین می کند .

لینک هایی که محتوای مربوط به موضوع صفحه منبع را مشخص می کنند به احتمال زیاد به ارسال سیگنال های ارتباط قوی تر نسبت به لینک های اشاره شده به محتوای غیر مرتبط ، مرتبط می شوند . موتورهای جستجوبه متن انکر تکست توجه دارند که برای لینک به یک مقاله استفاده میشوند و از آنها به عنوان شاخص های اضافی از آنچه که در مورد مقاله است استفاده میکنند و برای چه جستجوهایی ممکن است مناسب باشد . این در ترکیب با پردازش زبان طبیعی و عوامل دیگر مانند منبع لینک و سلسله مراتب اطلاعات است . سهم اشتراک گذاری از شاخص های پیوند لینک را تشکیل می دهند .


[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پیام آوران پارسیان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]