پیوند یکتا یا permalink چیست ؟

يکشنبه 24 دی 1396
14:35
admin

permalink یا permanentlink چیست ؟

permalink که با نام پیوند یکتا نیز شناخته شده است از ترکیب دو کلمه که permanent و link میباشد و معنی آنها پیوند یا ارتباط ثابت و دائمی می باشد استفاده شده است. نحوه آدرس دهی پیوندیکتا یا permalink این است که به یک آدرس صفحه یا مطلب اشاره دارد .

permalink یا پیوند یکتا در ورد پرس به صورت پیش فرض به صورت زیر است :

http://www.example.com/?p=1

آدرس بالا ظاهر زیبایی برای کاربر ندارد و برای کاربر مفهمومی نیست و آدرس مطلب رو به صورت نامفهوم نشان می دهد . شاید کاربر بخواهد در جریان این باشد که مطلب از کدام دسته است یا اسمدسته را هم ببیند . حال سوال این است که آیا میتوان یک آدرس نازیبا را به یک فرم و شکل ایده آل تغییر داد ؟ جواب بله است . در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت

دلیلاستفادهازpermalink چیست؟

همانگونه که بیان شده پیوندهای یکتا به یک مطلب و یک آدرس خاص اشاره می کند . و تا هر زمان که این مطلب در سایت وجود داشته باشد آن آدرس هم وجود دارد . پس کاربر بدون هیچ ترسی میتواند از آدرس ها در وبلاگ ها استفاده کند.

ارتباطpermalink وseo درچیست؟

permalinks یا پیوندهای یکتا تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت دارند و همین نکته باعث گرفتن rank بالاتری در گوگل دارد .

زمانی که کاربر مطلبی را در گوگل سرچ میکند در واقع با سه بخش عنوان وپیوند یکتا یا permalink و توضیحات مواجه می شوددر واقع هر چه از کلمات کلیدی بهتری در عنوان و پیوند یکتا استفادهکنیم سایت ما زودتر به صفحه اول گوگل راه پیدا میکند.

مراحل ایجاد ساختار پیوند یکتا

برای ایجاد ساختار پیوند یکتا در ورد پرس در قسمت تنظیمات در صفحه پیشخوان 5 مرحله باید طی شود که

اولین مرحله همان آدرس پیشفرض یعنی

http://www.example.com/?p=1 بود.

دومین مرحله را به ساختار " روز و نام " پیوندهای یکتا بر اساس سال ، ماه ، روز و نام پست ایجاد میشود.

http://www.example.com/2015/05/04/post-title

سومین مرحله که ماه و نام نیز نام دارد و به سال ، ماه و نام نوشته نیز مشهور است.

http://www.example.com/2015/06/post-title

چهارمین مرحله این ساختار که به ساختار عددی نیز معروف است در واقع به عنوان شماره شناسنامه این پست وجود دارد. در واقع این آدرس فقط و فقط در شرایط خیلی خیلی خاص مورد استفاده قرارمیگیرد و اصلا نباید بوسیله وردپرس به عنوان پیوند یکتا مورد استفاده باشد.

http://www.example.com/archive/123

پنجمین مرحله که بسیار مناسب وبلاگهایی است که مطالب کمی در آن قرار میگیرد می باشد به ساختار نوشته معروف است .

http://www.example.com/post-title

اما یک ساختار وجود دارد که به ساختار دلخواه یا سفارشی برای پیوند یکتا معروف است

همانطور که از نام آن پیداست میشود از برچسبها و یا ویزگی های سفارشی برای پیوند یکتا مورد نظر استفاده کرد.

%year%

به سالی که مطلب منتشر شد اشاره دارد مثلا 1396

%monthnum%

به ماهی که مطلب منتشر شد اشاره دارد مثلا 05

%day%

به روزی که مطلب منتشر شد اشاره دارد مثلا 24

%minute%

به دقیقه ای که مطلب منتشر شد اشاره دارد مثلا 30

%second%

به ثانیه ای که مطلب منتشر شد اشاره دارد مثلا 50

%post-id%

به شماره شناسه یکتای پست اشاره دارد مثلا 123

%postname%

به معنی نام نوشته میباشد و زمانی که در حال ثبت یک نوشته هستید با کلیک بر روی قسمت ویرایش پیوند یکتا می توانید اسم و آدرس نوشته را تغییر دهید.

example.com/everything-about-permalink-structure

%category%

این گزینه مربوط به اسم دسته بندی مطلبی است که در حال منتشر کردن آن هستید . یعنی اسم دسته بندی رو درحالت پیوند یکتا به نمایش در می آورد

example.com/wordpress


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

افزایش طول کاراکترهای تگ meta description

شنبه 2 دی 1396
10:16
admin

افزایش تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات در نتایج گوگل

تگ توضیحات Meta Description

شرکت گوگل به تازگی در توضیحات متا دیسکریپشن و نحوه نمایش آن یک بروز رسانی داشته است و آنهم افزایش تعداد کاراکترهایی است که در توضیحات گوگل به نمایش در می آید . شاید این تغییر ظاهرا کوچک باشد اما به نوبه خود می تواند تاثیر زیادی در سئو و جذب مخاطب داشته باشد .

این تغییرات یعنی افزایش تعداد کاراکترهای متا دسکریپشن Meta Description Length گوگل هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل افزایش یافته است در واقع همچنان محتوا را از تگ متا دیسکریپشن می خواند و اگر این تگ خالی باشد کاراکترها را از متن های موجود در صفحه بر میدارد .

به عنوان مثال اگر شما عبارت " آنلاین مارکتینگ " را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید همانطور که مشاهده می کنید طول متنی که به نمایش در می آورد بیش از 160 کاراکتر می باشد . در واقع به جز کاراکتر ها و با احتساب فاصله ها تعداد کاراکترهای به نمایش در آمده 306 کاراکتر می باشد که خیلی فراتر از تعداد کاراکترهایی است که در گذشته به نمایش در آمده است .

تعداد کاراکترهای به نمایش در آمده دیگر مانند گذشته با یک عدد خاص نیستند که حتما و لزوما باید 160 کاراکتر باشد در واقع ممکن است در یک مورد 270 کاراکتر و در موردی دیگر 269 کاراکتر را به نمایش در آورد و اینطور به نظر می رسد که اگر فاصله تا انتهای جمله کمتر باشد گوگل هوشمندانه تعداد کاراکترها را افزایش می دهد و تا آنجایی که ممکن است از نمایش ... جلوگیری می کند .

هدف از این افزایش توضیحات نشان دادن تعداد توضیحات بیشتر و کمک به کاربر در انتخاب دقیق تر وی می باشد . در حال حاظر کاربران می توانند متن بیشتری از یک سایت را مطالعه کنند و ارتباط بهتری با سایت برقرار کنند .

استاندارد در نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن تغییر کرده است

تغییرات به وجود آمده از یک ماه پیش تاکنون تاثیرات بسیاری بر سئو و کمک به کاربر داشته است . تا همین یک ماه پیش مدیران سایت باید تعداد کاراکترهایی که در تگ متا دیسکریپشن قرار میدادند مطابق با استانداردی بود که از طرف خود گوگل معرفی شده بود یعنی بین 160 تا 180 کاراکتر تا بتوانیم به این اطمینان برسیم که تمام متن ما به نمایش در می آید .

گوگل در به روز رسانی جدید خود اینگونه اعلام کرده که هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهایی که در تگ متا دیسکریپشن به نمایش در می آیند وجود ندارد اما طبق گفته یکی از مدیران ارشد گوگل حداکثر تعداد کاراکترهایی که به نمایش در می آید 320 کاراکتر می باشد و از این حد فراتر نمی رود . و اینگونه که وی اعلام کرده است فعلا در فکر تغییر متا دیسکریپشن نباشید. انواع الگوریتم های گوگل این تغییرات را انجام خواهد داد.

به روز رسانی جدید گوگل در تغییر طول تگ توضیحات از چه تاریخی آغاز شد ؟

می توان این به روز رسانی را از تاریخ 22 نوامبر سال 2017 دانست . در یک ماه گذشته تقریبا بیش از 50 درصد نتایج گوگل با توضیحات طولانی عرضه شده اند و مابقی سایت هایی که دارای توضیحات طولانی نیستند را می توان سایت هایی دانست که مدیران سایت ها طبق استاندارد تعداد کاراکترهای گذشته این چیدمان را درون تگ متا قرار داده اند و با توجه به اینکه نگاه گوگل بیش از هر چیزی به تگ متا در هر صفحه می باشد در بسیاری از موارد همچنان متن نشان داده شده کوتاه می باشد .

این به روز رسانی جدید گوگل یعنی افزایش متا تگ توضیحات چه تاثیری می تواند بر سئو سایت داشته باشد؟

قطعا این تغییرات بر رفتار کاربران در انتخاب دقیق تر آنها تاثیر دارد و همچنین بر سئوی سایت تاثیر می گذارد که این اثر گذاری را می توان در 3 عنوان بیان کرد :

نوع چیدمان متن در متا تگ توضیحات تغییر می کند :

با توجه به اینکه تعداد کاراکترهای تگ متا افزایش یافته پس متخصصان در امر سئو می توانند متن های بهتر با تعداد کاراکتر بیشتر و جذاب تری را در توضیحات سایت قرار دهند . در واقع این بستر به شما اجازه می دهد توضیحات خود را دقیق تر و کامل تر در تگ meta description قرار دهید .

در واقع هر چقدر توضیحات شما دقیق تر باشد شانس بیشتری برای انتخاب جایگاه بهتر در نتایج گوگل دارید .

میتواند تاثیر منفی بر سایت داشته باشد :

امکان اینکه ترافیک برای یک سایت کم شود بسیار است به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال قیمت کالایی بگردد و قیمت مورد نظر را در تگ متا در یک سایت دیگر دید امکان اینکه وارد آن سایت شود وجود ندارد یا خیلی کم است و آن سایت شانس یک بازدید را از دست می دهد.

3. رتبه های پایین تر سهم کمتری در نشان دادن خود در نتایج گوگل دارند :

زمانی که تگ متا دیسکریپشن افزایش یافت فضای بیشتری اشغال شد و کاربر نیاز به اسکرول کردن دارد تا بتواند نتایج بیشتری را در گوگل ببیند در گذشته بدون اسکرول کردن در حدود 4 تا 5 نتیجه را مشاهده می کردید ولی در حال حاظر سایت هایی که رتبه های پایین تری دارند شانس کمتری دارند تا ترافیک به سایت آنها روانه شود.

یک متخصص سئو چه کاری می تواند انجام دهد

افرادی که اخبار روز سئو را دنبال نمیکنند و همچنان با روند گذشته اینکار را انجام میدهند تغییرات به وجود آمده یک تهدید برای آنهاست اما یک متخصص سئو می تواند تهدید پیش رو را به یک فرصت تبدیل کند .

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که لیستی از صفحات پربازدید خود ایجاد کنید و متن متا دیسکریپشن آنها را بازنویسی کنید .

سپس باید در ساختار برنامه نویسی خود تغییرات ایجاد کنید تا متا تگ توضیحات را فراتر از 170 کاراکتر نشان دهد . بهتر است ساختار کدنویسی سایت خود را بازنویسی کنید و این تعداد کاراکتر را بین 230 تا 320 کاراکتر افزایش دهید .


[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

الگوریتم گوگل چیست؟

دوشنبه 29 آبان 1396
12:58
admin

الگوریتم گوگل چیست؟

گوگل فاکتورهای متعددی را برای ایجاد تفاوت میان وب سایت ها در نظر می گیرد . این فاکتورها گاهی پیچیده شده و در قالب الگوریتم وارد دنیای اینترنتی و مدیریت می شود . اهمیت الگوریت گوگل بهینه سازی و سئوی سایت بدون توجه به این الگوریتم ها امکان پذیر نیست . در زیر به مهمترین الگوریتم های گوگل اشاره می کنیم:

الگوریتم پاندا Panda Algorithm

الگوریتم پاندا در سال 2011 راه اندازی شد . این الگوریتم تلاش گوگل برای نمایش سایت های با کیفیت بالا و معتبر را نشان می دهد . الگوریتم پاندا می تواند رتبه سایت های با کیفیت پایین را کاهش دهد . تغییراتی که توسط این الگوریتم صورت می گیرد هیچ نام خاصی ندارد اما برخی نام Farmer یا کشاورز را بر آن نهاده اند که بر محتواهای وب سایت تاثیر می گذارد و میتوانست صفحاتی که محتوای کپی شده منتشر میکنندرا شناسایی کنند . با این وجود الگوریتم پاندا تنها بر روی تعدادی از صفحات تاثیر گذار است . به همین دلیل برخی از سایت هایی که از این الگوریتم استفاده می کنند دچار افت رنکینگ می شوند . اما سایت هایی نیز هستند که توانسته اند با استفاده ازالگوریتم پاندا رتبه بالایی را در گوگل کسب کنند .

الگوریتم پاندا می تواند چندین صفحه سایت را تحت تاثیر قرار دهد . این در حالی است که گوگل کیفیت کل سایت را معیار رتبه بندی خود قرار می دهد . بنابراین نمی توان گفت الگوریتم پاندا بدون نقص است . این الگوریتم برخی شاخصه ها و فاکتورها را برای رتبه بندی سایت ها در نظر می گیرد که عبارتند از :

مشکلات فنی وب سایت

استفاده از قالب های آماده

استفاده بیش از حد از تبلیغات

محتوای کیفیت پایین در کل سایت

متاتگ ها و تگهای نامناسب در کل سایت

زمان کوتاه نامناسب هر کاربر بر روی سایت

محتوای کیفیت پایین در بخشی از سایت

استفاده بیش از حد از یک تگ یا تگ های نامربوط در یک صفحه

لینک های منقطع : برای مثال لینک هایی که دچار خطای 404 شده اند .

توسعه سایت پس از ضربه خوردن از الگوریتم پاندا

ممکن است در اثر بی توجهی وبمسترها به معایب و نقایص الگوریتم پاندا سایت دچار کاهش رتبه شود .گوگل تقریبا الگوریتم پاندا را بروز رسانی میکند . در گذشته زمانی که این الگوریتم به روز رسانی میشد گوگل اعلام می کرد اما در حال حاضر به دلیل افزایش پیچیدگی در تغییرات و حجم گسترده آن امکان اطلاع رسانی وجود ندارد . در بروز رسانی الگوریتم پاندا گوگل با نگاهی تازه به وب سایت ها می نگرد و معیارهای جدیدی را برای تعیین رتبه سایت در نظر می گیرد . اگر وب سایت پیشتر نظرات منفی این الگوریتم را اخذ کرده باشد ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا وب سایت بتواند به حالت اولیه خود بازگردد . چرا که گاهی الگوریتم پاندا توانایی دریافت بروزرسانی های سایت را در یک نوبت ندارد و با گذشت چندین ماه می تواند تلاش وب مسترها برای ارتقا رتبه و Seo سایت را دریافت نماید .

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن از دیگر معیارهای گوگل برای ارتقا رتبه سایت می باشد که توجه خود را بر روی لینک های غیر طبیعی معطوف کرده است . بطوری که می تواند با استفاده از لینک های غیر طبیعی که قصد فریب دادن گوگل را دارند را شناسایی نماید . لینک مانند یک رای برای سایت عمل می کند و اگر از یک سایت معتبر به سایت شما لینک شود این یک توصیه و پیشنهاد برای سایت شما خواهد بود که الگوریتم پنگوئن آن را به گوگل گزارش می دهد. این در حالی است که اگر سایت های ناشناخته به سایت شما لینک نمایند اگر چه در رتبه بند سایت موثر است اما به اندازه پیوند لینک سایت های معتبر حاوی اعتبار نخواهد بود .

با وجودیکه لینکهای اشتباه به عنوان مهم ترین فاکتور در الگوریتم پنگوئن شناخته شده اند برخی پارامترهای دیگر نیز بی اهمیت نیستند از جمله :

شناسایی صفحات راه در رو

تغییر مسیرهای فریب کارانه

مخفی کاری برخی سایت ها

بررسی متن یا لینک های پنهانی

ارسال پرس و جوهای اتوماتیک به گوگل

بررسی محتواهایی که خودکار تولید شده اند

شناسایی صفحات با کلمات کلیدی بیش از حد

سو استفاده از تکه های غنی نشانه گذاری شده

ایجاد صفحات با رفتارهای مخرب مانند فیشینگ ، تروجان ها
، نصب ویروس ها و سایر بد افزارها

توسعه سایت پس از ضربه خوردن از الگوریتم پنگوئن

پنگوئن به مانند یک فیلتر عمل می کند که در آن سایت برای دوره های زمانی مختلف بررسی می شوند .این الگوریتم نیز همچون پاندا ، برای دوره های زمانی مختلف بروز رسانی میشوند که آخرین بار در سال 2013 آپدیت شده است .

جهت ارتقا رتبه سایت و بازیابی آن مدیران سایت باید ابتدا لینک های غیر طبیعی که وارد سایت شده اند را شناسایی و آنها را حذف نمایند .در صورتی که امکان حذف آنها ممکن نباشد باید از گوگل درخواست نموده تا نسبت به آنها بی توجه باشد . این کار با استفاده از ابزار disavow tool صورت می گیرد . برای بازگشت مجدد رتبه سایت نگرانی زیادی نداشته باشید چرا که ممکن است تا 6 ماه طول بکشد .

این الگوریتم بر معانی پشت کلمات تمرکز و برای کلمات مترادف پیدا میکند . از دیگر قابلیت های الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده از مترادف ها برای جلب توجه مخاطبان است . همچنین قابلیت تعیین مکان و موقعیت قرارگیری محصولات را نیز دارا می باشد .به عنوان مثال توانایی تشخیص و بررسی گوشی های هوشمند در سایت های مختلف از جمله امتیازات این الگوریتم است . بدین معنا که با جستجوی یک محصول توسط کاربران می تواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن آن را پیدا کند .

الگوریتم مرغ مگس خوار :

الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbirdدر سپتامبر 2015 ایجاد شده است . این الگوریتم کاملا متمایز از دو الگوریتم پاندا و پنگوئن عمل می کند . اگر چه برخی بر این نظرند که الگوریتم مرغ مگس خوار باعث کاهش رتبه سایت می شود اما باید گفت با رعایت این الگوریتم می توان ترافیک زیادی را به سمت سایت روانه ساخت . این الگوریتم یک بازسازی و تعمیر اساسی برای گوگل محسوب می شود . الگوریتم های پاندا و پنگوئن به عنوان الگوریتم های تغییر شناخته شده اند . اما الگوریتم مرغ مگس خوار تنها یک بخش جدید نیست ، بلکه یک موتور کاملا جدید محسوب می شود که در حال حاضر از بسیاری از بخش های الگوریتم های پاندا و پنگوئن استفاده می کند.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر قابلیت تمایز آیتم های مختلف را داراست که می تواند وب سایت ها و صفحات آنها را از یکدیگر تشخیص دهد . به عبارت دیگر الگوریتم کبوتر با جمع آوری داده ها از گروه های خوشه بندی شده فرایند جستجو را در مدت کوتاهی انجام می دهد . نحوه عملکرد این الگوریتم بدین صورت است که توانایی کشف خوشه های مختلف را دارد و سپس آنها را با منقارهای خود نوک می زند .که با این کار به صفحه مورد نظر رتبه داده می شود . گوگل الگوریتم کبوتر را مسئول جمع آوری نتایج مفید تر و مرتبط تر به صورت محلی از نتایج جستجو می کند .


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مزایای بهینه سازی وب سایت

سه شنبه 25 مهر 1396
16:06
admin

مزایای بهینه سازی وبسایت

زمانی که اکثر افراد جامعه از اینترنت به عنوان مهم ترین منبع اطلاعاتی برای جستجوی محصولات و خدمات مورد نیازشان استفاده میکنند ، هیچ نوع سرمایه گذاری سود آورتر از بهینه سازی وبسایت نمی باشد و البته این سرمایه گذاری با افزایش بیش از پیش مشتری همراه است.

در اینجا به 6 ویژگی مهم بهینه سازی وب سایت می پردازیم تا به درک بهتری از معجزه بهینه سازی وب سایت نائل شوید :

شکست رقبا

بهینه سازی وب سایت سریع ترین و آسانترین روش برای شکست رقبای شما می باشد . در حقیقت کاربران وب به ندرت در صفحاتی به جز صفحات اول موتور جستجوگر به دنبال هدف خود هستند . این دقیقا یک مسابقه جنجالی برای حضور در 10 آدرس موجود در صفحه اول موتورهای جستجوگر می باشد . بنابراین چه کسی می تواند توجه مشتریان بالقوه را برای اولین بار به خود جلب کند؟ در این مسابقه شما می توانید به وسیله بهینه سازی وبسایت خود برنده باشید.

فروش بیشتر

افزایش بیشتر بازدید افراد از وب سایت شما باعث جذب مشتریان بالقوه بیشتری خواهد شد.

لحظه ای برای افزایش بازدید وب سایت خود درنگ نکنید.

فروش خود را با یک تصمیم درست و به موقع افزایش دهید.

برند سازی

بهینه سازی وب سایت در هر دو مقیاس محلی و ملی تاثیر گذار است . بر روی بازار محلی خود مسلط باشید و همچنین مشتریان خود را در سراسر کشور ارتقا دهید. با این روش می توانید برند خود را بیش از حد تصور خود گسترش دهید.

حضور بلند مدت

هنگامی که سئو وبسایت به درستی انجام شود نتیجه به دست آمده ماندگاری بیشتری دارد ، احساس آرامشی به واسطه حضور شما در رتبه بندی میان همکاران و رقبای شما به وجود می آید و وب سایت شما روز به روز مشتریان بیشتری را با مجموعه شما آشنا می کند .

تیم شبانه روزی بازاریابی

یک وبسایت بهینه سازی شده همچون یک تیم شبانه روزی بازاریابی برای کسب و کار شما عمل میکند در حالی که ساعت کاری مجموعه شما به پایان رسیده است. یک وبسایت بهینه سازی شده در حال معرفی تجارت شما به سراسر دنیاست.

بازاریابی مقرون به صرفه

بهینه سازی وب سایت می تواند از موثرترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی باشد . در صورتی که شما با یک مجری متخصص وارد عمل شوید و گوی سبقت را از رقبای خود بربایید.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چرا نوشتن یک متا دیسکریپشن Meta Description مناسب مهم است؟

شنبه 7 مرداد 1396
15:52
admin

متا دیسکریپشن چیست؟
متا دیسکریپشن ها نوعی از صفات زبان اچ.تی.ام.ال (HTML Attributes) میباشد که توضیح مختصر و دقیقی ازصفحه ی وبسایت ارائه می دهد. متا دیسکریپشن ها در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو (SERPs) در قسمت پایین لینک های آبی قابل کلیک، نمایش داده می شوند.





طول استاندارد برای متا دیسکریپشن:

برای نوشتن متا دیسکریپشن محدودیتی از نظر تعداد کاراکترهای مورداستفاده وجود ندارد. اما موتورهای جست و جو عموما متا دیسکریپشن هایی با طول بالاتر از 160 کاراکتر را به طور کامل در صفحه ی نتایج نمایش نمی دهند و قسمت پایانی آن را با "..." جایگزین می کنند. بنابراین اگر مایل هستید متا دیسکریپشن شما به صورت کامل برای کاربر نمایش داده شود این محدودیت را رعایت نمایید.
به طور کلی میتوان توصیه کرد متا دیسکریپشن را به شکلی انتخاب کنید که به اندازه ی کافی طولانی باشند تا محتوای وبسایت را به خوبی توضیح دهد و در عین حال بیشتر از 160 کاراکتر هم نداشته باشد.
فرمت مناسب برای متا دیسکریپشن:
تگ های متا دیسکریپشن نقش مهمی در جلب نظر کاربر و افزایش نرخ کلیک سایت دارند. نمایش این این توضیحات کوتاه در مورد صفحات سایت در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو، فرصتی مناسب برای مسئول وبسایت است تا بتواند محتوای صفحه را معرفی کند و توجه کاربران را جلب نماید.
یک متا دیسکریپشن مناسب باید به صورت هوشمندانه شامل کلمات کلیدی صفحه ی مربوطه بگردد و درعین حال به شکلی متقاعد کننده تنظیم شده باشد تا جست و جو گر به بازدید از سایت ترغیب شود. توضیح مربوط به هر صفحه باید کاملا مرتبط به محتوای آن و متفاوت با توضیح سایر صفحات باشد.
یک تبلیغ متقاعد کننده بنویسید:
متا دیسکریپشن نقش یک تبلیغ انترنتی ( آنلاین مارکتینگ ) رایگان را برای وبسایت شما ایفا می کند. متا دیسکریپشن کاربران را از صفحه ی نتایج موتور جست و جو به وبسایت شما می آورد و بنابراین تاثیر قابل ملاحظه ای در افزایش سودآوری وبسایت دارد.
نگارش یک متا دیسکریپشن متقاعد کننده، خوانا و جالب یک عنصر کلیدی در افزایش نرخ کلیک هر صفحه (CTR: Click Through Rate) است. این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل و دیگر موتورهای جست و جو کلماتی از متا دیسکریپشن که دقیقا در عبارت مورد جست و جوی کاربر تکرار شده باشند را به شکل بلد شده نمایش میدهد. این کلمات بلد شده به سرعت توجه ی کاربر را جلب میکنند و احتمالا کاربر با کلیک بر روی لینک، وارد صفحه ی مربوطه میشود. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است از عبارت های مرتبطی که مکررا توسط کاربران جست و جو میشوند برای نوشتن متا دیسکریپشن خود استفاده نمایید.
در متا دیسکریپشن از علامت نقل قول (" ") استفاده نکنید:
در نگارش دیسکریپشن سعی کنید فقط از کاراکترهای حروف الفبا و اعداد استفاده کنید. در صورتی که یک متا دیسکریپشن شامل علامت نقل قول باشد، موتورهای جست وجو آن دیسکریپشن را به صورت کامل نمایش نمی دهد. اگر نمایش این علامت در متا دیسکریپشن شما اهمیت زیادی دارد باید از موجودیت های زبان (HTML Entity) برای نگارش آن استفاده نمایید.
از متا دیسکرپشن های تکراری استفاده نکنید:
در انتخاب متا دیسکریپشن، همانند انتخاب تایتل تگ، باید به یکتا بودن توضیحات مربوط به هر صفحه دقت نمایید. یک روش برای جلوگیری از تکراری بودن متا دیسکریپشن های صفحات یک وبسایت، استفاده از نرم افزار برای تولید متا دیسکریپشن یکتا برای هر صفحه است. البته متا دیسکریپشن هایی که توسط متخصصان و به صورت دستی نوشته می شوند کیفیت بهتری دارند.
موتورهای جست و جو همیشه متا دیسکریپشن انتخابی شما را نمایش نمی دهند:

گاهی اوقات موتورهای جست و جو متا دیسکریپشن انتخابی شما را با دیسکریپشن دیگری جایگزین می کنند. این اتفاق معمولا وقتی رخ می دهد که موتور جست و جو تشخیص میدهد دیسکریپشن انتخابی با محتوای صفحه هم خوانی ندارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو وبسایت و طراحی سایت به وبسایت زیر مزاجعه کنید.

www.papgroup.ir


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ابزارهای رایگان سئو

شنبه 17 تير 1396
14:11
admin

سئوی سایت چندین مرحله را در بر می گیرد که نخستین گام آن، از زمان طراحی سایت آغاز می شود. تجزیه و تحلیل سایت هم یکی از مراحل سئو می باشد که توسط ابزارهای خاصی سئو صورت می گیرد. در این بین برخی از ابزارها به صورت رایگان در اختیار وبمسترها قرار می گیرد. از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.


1- گوگل آنالیز
یکی از رایج ترین ابزارهای رایگان سئو در میان مدیران سایت ها، گوگل آنالیز است که به دلیل قابلیت های متعددی که در ارائه اطلاعات سایت دارد، در میان وبمسترها محبوب شده است. این نرم افزار می تواند داده هایی را که از سایت کسب می کند، را دسته بندی کند. در این صورت وبمستر می تواند در بخش Real-Time سایت را به صورت لحظه به لحظه بررسی کند. برای کسب اطلاعاتی در زمینه تعداد کاربران آنلاین، جنسیت آنها، مدت زمان ماندن در سایت، بانس ریت و .... قسمت Audience نرم افزار به مدیر سایت کمک می کند.در نرم افزار گوگل آنالیز، بخش های Acquisition برای آمار دقیق ترافیک سایت، Behavior برای بررسی رفتار بازدیدکنندگان و صفحات قابل بازدید، Conversionsبه منظور مشاهده نرخ تبدیل مشتریان و .... در اختیار وبمسترها قرار می گیرد.


2- نرم افزار Moz Check My Listing
نرم افزار Moz Check My Listing برای بررسی مشکلات احتمالی سایت استفاده می شود. با این نرم افزار می توان فهرست بندی کسب و کار اینترنتی را به راحتی مشاهده کرد. همچنین موقعیت وب سایت در گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو مشخص می شود.



3- نرم افزار Google PageSpeed Insights
یکی از المان های سنجش رتبه سایت و همچنین سئو، سرعت است. اگر سایت سرعت بالایی نداشته باشد، صفحات آن دیر باز می شوند که باعث ترک کاربران و بازدیدکنندگان سایت می شود. اما برای سنجش میزان سرعت سایت باید از نرم افزار Google PageSpeed Insights استفاده کرد. این نرم افزار می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه میزان سرعت بارگذاری صفحات سایت به دستمان دهد. به این صورت که رتبه 1 تا 100 را نشان می دهد. هر چه نمره سایت بیشتر باشد، سرعت بارگذاری سایت نیز بیشتر خواهد بود. در غیر این صورت سایت با مشکل سرعت مواجه می باشد که باید آن را برطرف کرد.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی وبسایت به وبسایت شرکت پیام آوران پارسیان مراجعه کنید.

www.papgroup.ir


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بهینه سازی مناسب صفحات داخلی وبسایت On-Site Seo

شنبه 27 خرداد 1396
17:00
admin

سئو seo (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی موتورهای جست و جو به روش هایی اشاره دارد که به کمک آنها میشود رتبه ی سایت را در صفحه ی نتایج گوگل ارتقا بخشید. این روش ها را می توان به دو دسته ی سئوی خارجی (Off-Site Seo) و سئوی صفحات داخلی وبسایت (On-site Seo) تقسیم کرد. سئوی خارجی به مجموع تکنیک هایی اشاره دارد که از بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود. برند سازی برای وبسایت، فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی و ... از جمله تکنیک های بهینه سازی خارجی سایت هستند.


بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت (On-Site Seo) به معنای طراحی وب سایت نیست بلکه بهینه سازی عناصر وبسایت جهت رسیدن به رتبه ی بالاتر در موتورهای جست و جو و کسب ترافیک بیشتر است.برای این منظور هم محتوای صفحه (Content) وهم سورس کد (HTML source code) آن باید مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر کمک به موتورهای جست و جو در فهم بهتر محتوای صفحه، سئوی داخلی به کاربران نیز در فهمیدن بهتر محتوای صفحه و تشخیص تطابق صفحه ی وبسایت با عبارت مورد جست و جوی خود، کمک می نماید. به بیان ساده تر، با توجه به محدودیت های موتورهای جست و جو یک بهینه سازی داخل سایتی خوب موتورهای جست و جو را قادر می سازد محتوای وبسایت را همانند یک کاربر (یک انسان) آنالیز کنند. بنابراین موتور جست و جو با ضریب اطمینان بالایی میتواند آن صفحاتی که برای کاربر ارزشمند است و بیشترین تطابق را با عبارت مورد جست و جوی او دارد، پیشنهاد دهد.


هدف نهایی از بهینه سازی صفحات داخلی وبسایت
تسهیل سه مورد زیر برای کاربر و موتور جست و جو است:
1.
تشخیص اینکه وبسایت درباره ی چه موضوعاتی است.
2.
شناسایی مرتبط ترین صفحه با عبارت مورد جست و جوی کاربر

3. یافتن و نشان دادن آن صفحه ( صفحه ی شناسایی شده) دررتبه ی بالاتر در صفحه ی نتایج موتور جست و جو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات گوگل به وبسایت شرکت پیام آوران پارسیان مراجعه کنید.

www.papgroup.ir


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

محتوای تکراری (Duplicated Content) چیست و چگونه به وجود می آید؟

شنبه 20 خرداد 1396
14:43
admin

محتوای تکراری (duplicated content) یکی از مشکلاتی است که به صورت نامحسوس بهینه سازی سایت شما را دچار مشکل می کند.

در بسیاری سایت ها دارندگان وبسایت قصد تولید محتوای تکراری ندارند. اما این به معنای عدم وجود محتوای تکراری در وبسایت ها نیست، در واقع بیش از 29% محتوا در فضای نت محتوای تکراری است.



در این مقاله به معرفی مفهوم "محتوای تکراری" و بررسی نتایج نامطلوب آن برای موتورهای جست و جو و دارندگان وبسایت می پردازیم. همچنین برخی از دلایل تولید ناخواسته ی محتوای تکراری را بیان می کنیم.
محتوای تکراری (duplicate content) به چه معنا است؟
هرگاه یک محتوا در فضای نت با بیش از یک آدرس (URL) قابل دسترسی باشد، آن محتوا یک محتوای تکراری می باشد.
استفاده از محتوای تکراری می تواند بر جایگاه صفحه ی وبسایت شما در صفحه ی نتایج گوگل تاثیر منفی داشته باشد. وقتی یک محتوای یکسان، دو آدرس متفاوت دارد موتور جست و جو نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام آدرس را در پاسخ به عبارت مورد جست و جوی کاربر نمایش دهد.



چرا توجه به محتوای تکراری ضروری است؟
برای موتورهای جست و جو محتوای تکراری می تواند سه مشکل عمده برای موتورهای جست و جو ایجاد کند:
موتورهای جست و جو متوجه نمیشوند که کدام نسخه(ها) را باید فهرست گذاری کنند(indexing) و یا از فهرست خارج نمایند.
موتورهای جست و جو نمیتوانند تصمیم بگیرند که معیارهای سنجش لینک (Link metrics)را به یک صفحه هدایت کنند و یا آنها را بین چندین نسخه بخش نمایند.

موتورهای جست و جو نمیدانند که کدام یک از این نسخه ها را برای یک عبارت مورد جست و جو باید نمایش دهند.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی وبسایت به وب سایت شرکت پیام آوران پارسیان مراجعه کنید.

www.papgroup.ir


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

URL مخفف چییست و اجزای آن کدام اند؟ بررسی ارتباط URL و سئوی سایت

شنبه 13 خرداد 1396
14:17
admin

URLمخفف چییست و اجزای آن چه کدام اند؟ بررسی ارتباط URL و سئوی سایت
این مقاله به معرفی مفهوم نشانی وب یا همان URL، یررسی اجزای آن، ارتباط URLبا سئوی سایت پرداخته است.
هم چنین در انتهای مقاله چهارنکته برای نوشتن یک url مناسب بیان شده است.
URLیک سایت، یک متن حاوی آدرس سایت است. url طراحی شده تا جایگزین اعدادی (آدرس IP) شود که کامپیوترها از آن ها برای ارتباط با سرورها استفاده می کنند. به عبارت دیگر URL فرم نوشتاری همان آدرسِ IP است. urlها همچنین ساختار فایل هر وبسایت را معرفی می کنند.
یک URL شامل پروتکل(http/https) ، اسم دامنه (Domian name) و مسیر (مشخص کننده زیر شاخه ای که صفحه در آن قرار دارد) میباشد و دارای فرمتی به شکل زیر است:
protocol://domain-name.top-level-domain/path
components of url معرفی اجزای URL:
پروتکل:
پروتکل مشخص می کند که مرور گر چگونه باید اطلاعات را از منبع بازیابی کند. پروتکل های استاندارد وب http و https (s مخفف secure) می باشند. علاوه بر این دو پروتکل، پروتوکل های دیگری نیز مانند mailto (برای ایمیل) و ftp برای انتقال فایل نیز استفاده می شوند.

اسم دامنه:
اسم دامنه (Domain name) یا اسم میزبان (hostname) آدرس مکانی است که سورس کد (در بیشتر اوقات وبسایت) در آن قرار گرفته است. توصیه می شود نام دامنه به گونه ای انتخاب شود که اطلاعات شفافی در مورد عملکرد سایت به کاربر انتقال دهد.
(TDL (Top-level domain:
با استفاده از top-level domain) TLD) می توان سایت ها را دسته بندی موضوعی کرد. در ادامه چند TLD پرکاربرد معرفی شده اند:
edu. برای سایت های آموزشی
gov. برای سایت های وابسته به دولت

org. برای سازمان ها

مسیر:

آخرین قسمت URL مسیر است. مسیر مشخص کننده زیر شاخه ای که صفحه در آن قرار دارد.



انتخاب URL چه ارتباطی با بهینه سازی سایت دارد؟
تجربه ی بهتر برای کاربر:
یک URL خوب به کاربران و موتورهای جست و جو به طور شفاف اعلام می کند که صفحه ی مقصد شامل چه محتوایی است. به عنوان مثال لینک url زیر به خوبی مشخص میکند که این لینک مربوط به صفحه ی کتاب و مجلات در سایت دیجی کالا است. در این جا اگر عنوان صفحه به هر دلیلی نمایش داده نشود، کاربر با خواندن url می تواند در مورد محتوای صفحه اطلاعات کسب کند و برای کلیک بر روی لینک تصمیم بگیرد.
رتبه ی سایت در صفحه ی نتایج موتورهای جست و جو:

URLها تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی رتبه ی سایت ندارند. با این وجود توصیه می شود در صورت امکان از کلمات کلیدی در url استفاده کنید. این کار می تواند به بیشتر دیده شدن سایت شما کمک نماید.

لینک ها:

وقتی دیگران (دیگر سایت ها) میخواهند مخاطب را به بازدیدِ صفحه ای در سایت شما تشویق کنند، با استفاده از url به سایت شما لینک می دهند. همان طور که در بالا گفته شد، دقیق بودن آدرس url موجب می شود کاربر به خوبی از محتوای صفحه آگاه شود و برای کلیک بر روی لینک تصمیم بگیرد.
نکاتی برای نوشتن URL مناسب:
انتخاب urlهای تا حد امکان ساده، مرتبط، متقاعد کننده و دقیق موجب می شود هم کاربران و هم موتورهای جست و جو متوجه آنها بشوند.(یک پیشنیاز برای کسب رتبه ی بالا). اگرچه urlها می توانند شامل اعداد هم باشند، بهتر است فقط از کلمات در url استفاده نمایید تا کاربران تجربه ی بهتری داشته باشند.
برای جدا کردن کلمات در url از خط فاصله (hyphones) استفاده نمایید. url نباید شامل فاصله (space) و یا هر کاراکتر دیگری باشد.

در url از حروف کوچک استفاده نمایید. به کار بردن حروف بزرگ می تواند منجر به بروز مشکلات مرتبط با محتوای تکراری (duplicated content) بگردد. اگر برای یک صفحه ی سایت دو url با آدرس های "papgroup.ir/ArticleGroup" و "papgroup.ir/articleGroup" تعریف کنید، امکان دارد از دید موتور جست و جو این دو url متفاوت تلقی شوند که کاربر را به محتوای یکسان هدایت می کنند(محتوای تکراری).


اندازه ی استاندارد برای طول urlها زیر 2048 کاراکتر است. در صورت طولانی تر شدن url ممکن است بعضی از موتورهای جست و جو(گوگل این محدودیت را ندارد) و مرورگرها در بارگذاری سایت مشکل داشته باشند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طرحی وب سایت به وب سایت زیر مراجعه کنید.

www.papgroup.ir


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عوامل موفقیت و عدم موفقیت در طراحی وبسایت

شنبه 16 ارديبهشت 1396
16:09
admin

به طور حتم هر وبسایتی که شروع به کار می کند هدفی جز رسیدن به موفقیت ندارد. کاربران بعد از بازدید هر وبسایتی نظری مثبت یا منفی نسبت به آن دارند. آن سایت هایی که توجه شان را جلب نکرده و نظر مثبتی در مورد آن نداشته باشند را بی شک دیگر بازدید نخواهند کرد، ولی اگر از سایتی خوششان بیاید بارها و بارها به آن بازخواهند گشت.
این قابلیت استفاده و کاربرد است که موفقیت یا شکست یک وبسایت را تعیین می کند نه طراحی ظاهری آن. از آنجایی که بازدیدکننده سایت تنها کسی است که بر روی موس کلیک کرده و وارد سایت می شود پس همه تصمیم ها را او می گیرد لذا طراحی کاربر محور به روشی استاندارد برای طراحی وبسایت موفق تبدیل شده است. با همه این ها اگر کاربران نتوانند از یک ویژگی سایت استفاده کنند انگار که همچین ویژگی اصلا وجود ندارد.

ما نمی خواهیم جزئیات اجرایی کار را برایتان تشریح کنیم مثلا اینکه کادر جستجو در سایت باید کجا قرار بگیرد زیرا قبلا مقالات زیادی در این باره نوشته شده است. در عوض ما بر روی اصول اصلی و ابتکاری و راهکار هایی برای طراحی موثر وبسایت تمرکز می­کنیم. راهکار هایی که اگر کاملا پیاده سازی شوند می توانند به انتخاب های طراحی سطح بالا منجر شوند و فرآیند درک اطلاعات ارائه شده را ساده سازی کنند.


برای استفاده کامل از این اصول ما ابتدا نیاز داریم تا بفهمیم کاربران چگونه با وب سایت برخورد و تعامل می کنند آن ها چگونه فکر می کنند و الگو های رفتاری اولیه کاربران چگونه است.
کاربران چگونه فکر می کنند؟
به طور اساسی عادت های کاربران در اینترنت تفاوت چندانی با عادت های مشتریان در مغازه ها ندارد.
  • اغلب کاربران به دنبال چیزهای جالب و مفید و کلیک کردنی می باشند.
  • کاربران قدردان کیفیت و اعتبار خواهند بود.
  • کاربران ابتدا نمی­خوانند فقط نگاه می کنند.
  • کاربران اینترنتی صبور نیستند و به دنبال رضایت فوری هستند.
  • کاربران تصمیمات بهینه نمی­گیرند.
  • کاربران از فراست و بینش خود پیروی می­کنند.
  • کاربران می خواهند که کنترل مرورگرشان را در دست داشته باشند.

حال با توجه به این مسائل فاکتورهای زیر برای طراحی سایت حرفه ای به شما معرفی می گردند.

  1. کاربران را وادار به فکر کردن نکنید : مطابق با قانون اول قابلیت استفاده سایت شما باید واضح باشد و خودش به تنهایی گویای همه چیز باشد. با کم کردن بار دانستنی ها و آگاهی ها، دریافت ایده و تفکر اصلی که در ورای سیستم شما وجود دارد برای بازدید کننده آسان تر می شود.
  2. صبر و شکیبایی کاربران را لبریز نکنید: در هر پروژه­ای وقتی می خواهید خدمات یا ابزاری را به بازدیدکنندگان خود پیشنهاد دهید ملزومات مورد نیاز کاربر را در پایین ترین حد نگه دارید. ایده آل ما این است که تمامی موانع را بردارید. برای تمام خدمات خود از کاربران نخواهید که ابتدا در سایت شما ثبت نام کنند.
  3. بر جلب توجه کاربران تمرکز کنید: از آنجایی که وبسایت ها هم محتوای ثابت دارند هم محتوای پویا برخی از مطالب پیش روی کاربران توجه آن ها را بیشتر جلب می کند. مشخصا تصاویر بیشتر از متون نوشتاری جلب توجه می کنند و در خود متون هم جمله هایی که بولد شده باشند هم جذاب تر از سایر جمله ها هستند.
  4. تلاش کنید تا ویژگی ها را در معرض نمایش بگذارید: طراحی وبسایت مدرن وبسایت معمولا تاکید بر راهنمایی کاربران با جذابیت های بصری مانند دکمه های 1.2.3 بزرگ برای مراحل پیشروی دارند.
  5. از نوشته های تاثیرگذار استفاده کنید: ضروری است که سبک نوشته­ ها و استایل آن ها را با سلایق و عادت های مرورگرهای کاربران تنظیم کرده و تطبیق دهید.
  6. برای ساده سازی تلاش کنید: اصل معروف «سادگی» باید هدف اولیه طراحی وب سایت باشد.
  7. از فضاهای سفید (خالی) نترسید: فضای سفید خیلی خوب است و طراحان زبردست از آن به عنوان یک المان اولیه در طراحی استفاده می کنند.
  8. در انتها اینکه با زبان دیداری و به کمک تصاویر یک ارتباط موثر برقرار کنید

منبع : شرکت پیام آوران پارسیان


[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]